Wpis do rejestru

Zgłoszenie prostej spółki akcyjnej składa się do właściwego sądu rejestrowego. Powinno ono zawierać:

  • firmę, siedzibę i adres spółki;
  • przedmiot działalności spółki;
  • liczbę akcji;
  • okoliczności, w których akcjonariuszom przysługują uprawnienia indywidualne, tytuły uczestnictwa w dochodach lub majątku niewynikającego z akcji;
  • wysokość kapitału akcyjnego;
  • informację czy akcjonariusze wnoszą wkłady niepieniężne;
  • informację o części wkładów pieniężnych i niepieniężnych mających zdolność bilansową, jaka została wniesiona;
  • imiona i nazwiska członków zarządu/ rady dyrektorów i sposób reprezentowania spółki;
  • czas trwania spółki (jeżeli jest oznaczony);
  • pismo przeznaczone do ogłoszeń spółki (jeżeli umowa takie przewiduje).

Ponadto należy do zgłoszenia dołączyć odpowiednie załączniki:

  1. umowę spółki,
  2. oświadczenie wszystkich członków zarządu o wysokości kapitału akcyjnego,
  3. oświadczenie wszystkich członków zarządu o fakcie pokrycia kapitału akcyjnego w części przewidzianej w umowie spółki, uchwale akcjonariuszy albo zarządu,
  4. dowód powołania członków zarządu z wyszczególnieniem składu osobowego.